A turizmusban az utazástervezések többsége a digitális térben történik, a keresések 70 százaléka mobileszközről, applikációból zajlik. Az utazni vágyók leginkább szállásközvetítő oldalakon keresztül informálódnak a lehetőségekről (80%) és leggyakrabban itt is foglalnak szállást (64%). Az utazók az online szálláshely-közvetítő platformok jellemzőinek tartják az árak és szálláshelyek összehasonlításának lehetőségét, azt a tényt, hogy nem szükséges közvetlen kapcsolatba kerülniük a szállásadóval. 2022-ben növekedni fog a belföldi desztinációk, illetve a személygépkocsival megközelíthető külföldi szálláshelyek iránti igény, a szállásadók szempontjából pedig az fog versenyelőnybe kerülni, aki képes saját egyediségét a virtuális világban is megmutatni – derül ki a Szallas Group saját kutatásából, számolt be Szigetvári József, a magyar központú Szallas Group vezérigazgatója... Tovább a cikkre
Az úgynevezett “long covid” hatására új utazási trendek vannak születőben:
- Menő lett a belföldi és a helyi kultúra támogatása.
- Legyen lehetőség a szénlábnyomunk minimalizálására.
- Egyre nagyobb az igény, hogy kiszakadjunk a megszokottból, s új izgalmas programokat keressünk.
- Fontos, hogy az utazás minden folyamatához legyen elérhető technológia (például applikációk foglaláshoz, helyszíni látnivalók kereséséhez, helymeghatározó térkép).
- Az ingyen lemondható foglalások népszerűbbé váltak.
- Felértékelődött az egészség és wellness utak szerepe.
- Minél egyedibb élményekre vágynak a vendégek.
- Elvárt, hogy a szállásadók biztosítsák a tömegmentességet.