A bristoli repülőtéren végzett kísérlet eredményei segítenek a jövőbeni üzemeltetési változtatások kialakításában. Ez a kezdeményezés egy újabb lépés az easyJet átállása felé, amelynek célja, hogy elérje a nettó nulla kibocsátást.
Az easyJet és a bristoli repülőtér bejelentette, hogy az eddigi dízel helyett elektromos meghajtású földi berendezések alkalmazásával közel nulla károsanyag-kibocsátású repülőgép-mozgatást értek el. A kezdeményezés az easyJet és a bristoli repülőtér közötti együttműködés része, amelynek célja a repülőtér földi műveleteinek szén-dioxid-mentessé tétele. A kísérleti eredmények 97%-os CO2-kibocsátás-csökkenést mutattak ki a szeptember folyamán naponta előállított adatok alapján.
Az elektromos földi berendezésekre való átállás, beleértve a lépcsőket, csomagszállító kocsikat, szalagrakodókat és a repülőgép járatok közötti kiszolgálására szolgáló földi eszközöket, egyike a kibocsátás csökkentésére irányuló számos kezdeményezésnek. Ez egy szélesebb körű, élvonalbeli fejlesztésekből és működési hatékonysági kezdeményezésekből álló program részét képezi.
Az easyJet a bristoli repülőteret használja kísérleti terepként, hogy kipróbálja és alkalmazza a legújabb technológiai és innovatív megoldásokat. A kísérletek sikeres eredményeit az easyJet 35 ország 150 repülőterét magában foglaló hálózatára is kiterjesztheti.
A 6 hónapos próba 2021. szeptember 1-jén kezdődött. Az eddigi eredmények azt mutatják, hogy az elektromos berendezések használatának ideje alatt 1721 kg szén-dioxidot takarítottak meg, mindössze 59 kg-ot használtak fel, szemben a hasonló dízel berendezésekkel kibocsátott 1780 kg-mal.*
A kísérletek a következő területeken történnek:
- elektromos földi erőgépek
- légi járművek fenntartható üzemanyagai
- elektromos személyszállító autóbuszok
- újrahasznosítás és hulladékgazdálkodás
- a munkavállalók szén-dioxid-megtakarítási kezdeményezései
- az ellátási lánc szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése
- repülőgépek folyamatos süllyedő megközelítése
- a repülőgépek szén-dioxid-kibocsátás nélküli visszafordulása
- NEO repülőgépek telepítése és a flotta optimalizálása
Johan Lundgren, az easyJet vezérigazgatója elmondta:
“Ezért örömmel látjuk ennek a sikeres kísérletnek az eredményeit, amely a ma rendelkezésünkre álló technológia felhasználásával jelentős csökkentést eredményezett a működési kibocsátásban.
“A bristoli kísérlet tanulságai segíteni fognak nekünk a fenntarthatósági stratégiánk kialakításában a jövőbeli működési változásokhoz – mindezek pedig elősegítik az easyJet átállását a 2050-re kitűzött nettó nulla kibocsátási célunk felé.
“A szén-dioxid-kiegyenlítés és a fiatal, modern flottával való hatékony repülés mellett a repülőtéri működésünk hatásának csökkentése a repülőtéri partnereinkkel együtt fontos eleme a szén-dioxid-mentesítési pályánknak, miközben támogatjuk a nulla kibocsátású repülőgépek fejlesztését a jövő repülése érdekében.””
Dave Lees, a bristoli repülőtér vezérigazgatója hozzátette:
“Ez az összes érintett partner kiemelkedő teljesítménye. A kísérlet 97%-kal* csökkentette a repülőgépek fordulókibocsátását. Ez egy újabb bizonyítéka annak, hogy a partnerek és a szakterületükön dolgozó szakértők összefogásával hogyan vagyunk képesek ma már a szén-dioxid-kibocsátás pozitív csökkentésére.
“Repülőtérként komolyan vesszük az éghajlatváltozással kapcsolatos kötelezettségvállalásainkat, és ez a kísérlet csak egy olyan kezdeményezés, amelyet a 2030-ig megvalósítandó nettó nulla kibocsátású repülőtér elérése érdekében hajtunk végre.
“Az easyJet-tel továbbra is partnerségben fogunk dolgozni, hogy közös kezdeményezéseket és projekteket dolgozhassunk ki, amelyek hozzájárulnak a légi közlekedés szén-dioxid-mentesítéséhez és a zöld munkahelyek létrehozásához”.